آزمون لیسانس به پزشکی

لیسانس به پزشکی یا کارشناسی به پزشکی آزمونی است که فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی زیرمجموعه رشته های تجربی و ریاضی می توانند با رعایت شرایط سنی و معدلی در آن شرکت نمایند. در این مطلب به کلیه سوالات پیرامون آزمون مانند شرایط آزمون لیسانس به پزشکی، دروس آزمون لیسانس به پزشکی، منابع آزمون کارشناسی به پزشکی، ظرفیت لیسانس به پزشکی، سوالات لیسانس به پزشکی و جزوات لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاهی پاسخ داده می شود. جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به عنوان تنها مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات آموزشی آزمون لیسانس به پزشکی می باشد و هر ساله خداقل نیمی از قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی از داوطلبان شرکت کننده در خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران هستند.

دانلود دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

آزمون لیسانس به پزشکی 1402 صبح روز پنج شنبه 12 مرداد برگزار گردید . نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی یکی از بهترین منابع برای سنجش متقاضیان سالهای آینده برای این آزمون است. شما می توانید دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1402 را  از لینک زیر دریافت نمایید. 

دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1402 (کلیک کنید)

چرا آزمون لیسانس به پزشکی

چرا کلاسهای جهاد دانشگاهی

قبول شدگان لیسانس به پزشکی 2022

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی

ندا بیک وردی
فرزانه نور محمدی
نازگل بهگام
فاطمه محرم نژاد
کیمیا اسلامی
مریم امره ای
بهناز نیکوبین
فاطمه سلیمانی
ترلان یاسایی
خدیجه قلیج خانی

قبول شدگان لیسانس به پزشکی 1402

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی

رضا ایمانی
امیرحسین داودوندی
میلاد نوریان
محمد جواد هنری
سعید کریمی
مهسا مومن آبادی
هانیه رحیمی
بهناز نیکوبین
ترلان یاسایی
خدیجه قلیج خانی

خدمات ما

آموزش تخصصی بین الملل را از با بخواهید

اساتید مجرب

مجرب ترین و برترین اساتید کشور

قبولی بالا

بالاترین نرخ قبولی در کشور

تضمین کیفیت

آموزش با کیفیت و اصولی ترین روشها

قیمت مناسب

خدمات فوق العاده با هزینه مناسب

لیست دروس و رزومه اساتید

ویدئو معرفی و نمونه تدریس مدرس

  • پژوهشگر neuroscience در بیمارستان امام خمینی (ره)
  • سخنران در فیلد نوروساینس دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ٢٠١٢ تا الان
  • دارای مدرک Phd در رشته neuroscience از دانشگاه بقیه الله
    نوروتراپیست در کلینیک آتیه تهران

دانشجویان لیسانس به پزشکی از چه خدمات و مزایایی برخوردار می شوند؟

مشاوره و ثبت نام دوره ها

دوره جامع لیسانس به پزشکی

دوره یکساله آموزشی
میلیون تومان 65 1 ساله
  • بیش از ۵۰۰ ساعت آموزش
  • مشاوره تحصیلی رایگان
  • دوره نکته و تست و جمع بندی
  • آزمون های آزمایشی
  • مشاوره انتخاب دانشگاه

دوره فشرده

دوره 3 ماهه آموزشی
میلیون تومان 45 3 ماهه
  • بیش از ۲۰۰ ساعت آموزش
  • مشاوره تحصیلی رایگان
  • دوره مرور سریع و رفع اشکال
  • آزمون های آزمایشی
  • مشاوره انتخاب دانشگاه

مشاوره سالیانه

آماده سازی مدارک
میلیون تومان 8 سالیانه
  • برنامه ریزی
  • مشاوره انگیزشی
  • معرفی منابع
  • گزارش گیری از نحوه پیشبرد برنامه
  •  

فرم پیش ثبت نام دوره

صفر تا صد شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

لیسانس به پزشکی چیست؟

آزمون لیسانس به پزشکی آزمونی است که با هدف جبران فرصت از دست رفته برای علاقه مندان به رشته ی پزشکی قرار داده شده است و طی این آزمون فارق التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های مختلف زیر مجموعه علوم تجربی و علوم ریاضی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 حدود ۱۵ سال است که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه پذیرنده دانشجوی رشته پزشکی از مقطع لیسانس به طور مستقل این آزمون را برگزار می کند و هر سال تعدادی را به عنوان قبول شده رشته پزشکی از مقطع کارشناسی معرفی می کند. بسیاری از داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی بین شرکت مجدد در کنکور سراسری و یا انتخاب آزمون لیسانس به پزشکی مردد هستند. اینکه کدام آزمون را انتخاب کنید به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رقبای آزمون لیسانس به پزشکی بیشتر فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی و علوم پایه هستند و رقابت عادلانه تری در این آزمون برقرار است در حالیکه در کنکور سراسری از تمام مقاطع و سطوح در این آزمون شرکت می نمایند.
  2. در کنکور سراسری مفاد آزمون بسیار پراکنده است و اختلاف موضوعی زیادی بین دروس آزمون وجود دارد اما در آزمون لیسانس به پزشکی اکثر دروس همان دروس علوم پایه پزشکی هستند که ارتباط موضوعی بسیار زیادی با هم داشته و به یکدیگر مرتبط هستند.
  3. قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی حدود ۲ ترم برایشان تطبیق واحد انجام می شود و یک سال کمتر برای اتمام دوره پزشکی درس می خوانند.
  4. آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرایط سنی و معدلی است در نتیجه تعداد شرکت کنندگان آن کاهش می یابد.
  5. در آزمون لیسانس به پزشکی آزمون مصاحبه وجود دارد و موجب می شود کسانی که از لحاظ شخصیتی و روانشناختی سازگاری بهتری با رشته پزشکی را دارند انتخاب شوند.
  6. در آزمون لیسانس به پزشکی بر خلاف کنکور سراسری هیچ گونه سهمیه ای وجود ندارد.

خبرهای جدید آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۱

بر اساس جدیدترین اخبار مربوط به آزمون لیسانس به پزشکی، فعلا افزایش ظرفیت مربوط به این آزمون در دست بررسی می باشد و هر گونه افزایش ظرفیت آزمون از طریق وبسایت رسمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اعلام می شود. پیش از این مطرح شده بود که آزمون لیسانس به پزشکی بصورت متمرکز توسط سازمان سنجش پزشکی و از طریق چند دانشگاه مادر علوم پزشکی قصد پذیرش را دارد اما بنا به دلایلی فعلا افزایش ظرفیت به تعویق افتاده و در دست بررسی می باشد. اما احتمال افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی از طریق آزمون کارشناسی به پزشکی بسیار بالا است و در سال های آینده این افزایش ظرفیت اتفاق خواهد افتاد.

خبر جدید ثبت نام پانزدهمین دوره آزمون لیسانس به پزشکی برای کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند

 طبق شرایط جدید آزمون کارشناسی به پزشکی دیگر نیازی به داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای آقایان وجود ندارد و کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند نیز می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. پیش از این داوطلبان آقا در صورتی می توانستند در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام نمایند که حتما یا کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت داشته باشند و یا خدمت آنها تا شهریور سال بعد به اتمام برسد. اما در قوانین جدید همانند آزمون های دیگر کارشناسی ارشد و دکتری داوطلبان آقا می توانند در آزمون ثبت نام کنند. یعنی اگر در فرجه یک ساله بعد از پایان دوره کارشناسی خود باشند می توانند در آزمون ثبت نام کنند و یا حتی اگر برگه اعزام به خدمت داشته باشند و تازه سربازی را شروع کرده باشند هم می توانند در آزمون ثبت نام کنند و ادامه خدمت سربازی آنها به بعد از دوره تحصیلشان موکول خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

آزمون کارشناسی به پزشکی دارای شرایط خاصی می باشد که از جمله این شرایط شرکت در آزمون میتوانیم به شرایط سنی و معدلی و شرط نوع رشته داوطلبان لیسانس به پزشکی در مقطع کارشناسی اشاره کنیم.

آزمون لیسانس به پزشکی یک بار در سال برگزار می شود و داوطلبان می توانند بدون محدودیت معدل و سن در این آزمون شرکت نمایند.

شرط نوع رشته لیسانس برای شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی

شرط دیگر نوع رشته تحصیلی برای شرکت در ازمون لیسانس به پزشکی است که باید زیر مجموعه رشته های تجربی و ریاضی باشد.

یعنی کسی که رشته های مدیریت و حقوق و روان شناسی و حسابداری و اقتصاد خوانده اند و این رشته ها زیر مجموعه رشته انسانی محاسبه می شود  و حق شرکت در آزمون را ندارند. حتی کسی که دیپلم او تجربی باشد ولی لیسانس را در رشته های زیر مجموعه انسانی به اتمام رسانده باشد، بازهم نمی تواند در آزمون شرکت کند.

پس کسانی که شرط سنی و معدل و نوع رشته لیسانس را داشته باشد می توانند در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت کنند.

آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود و قبول شدگان مرحله اول در آزمون مصاحبه شرکت می نمایند.

یعنی در مرحله اول داوطلبان در ازمون کتبی شرکت می کنند و به میزان دو برابر ظرفیت پذیرش نهایی به مصاحبه دعوت می شوند و در نهایت در مصاحبه نفرات نهایی پذیرش می شوند و کسانی که در مصاحبه شرکت می کنند یکسان در نظر گرفته می شوند.

ظرفیت پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی

تا الان دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ نفر را پذیرش میکرده، در نتیجه ۲۰ نفر اول کتبی در  مصاحبه شرکت کرده  و در نهایت ۱۰ نفر قبول می شوند. کسایی که قبول می شوند دانشجوی پزشکی روزانه علوم پزشکی تهران خواهند بود و هیچ تفاوتی با کسانی که قبول شده ی رشته پزشکی از کنکور تجربی بودند را نخواهند داشت.

تا سال ۱۴۰۰ تنها دانشگاه پذیرنده پزشکی از مقطع لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است ولی قرار است از سال ۱۴۰۱ یعنی ورودی های ۱۴۰۱ ظرفیت پذیرش پزشکی از مقطع لیسانس افزایش یابد و تعداد دانشگاه های پذیرنده هم بیشتر شود.

شرایط قبول شدگان آزمون کارشناسی به پزشکی بعد از قبولی نهایی چگونه خواهد بود؟

بعد از قبولی تطبیق واحد خیلی زیاد و محسوسی را نخواهیم داشت و نهایتا ۳۰ الی ۴۰ واحد برایشان تطبیق داده می شود و معمولا تمام دروس علوم پایه را مجدد فشرده می گذرانند و در ازمون علوم پایه پزشکی هم مانند بقیه دانشجویان پزشکی شرکت می کنند .

حذف شرط معدل برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

کسایی که شرط معدل را نداشته باشند، تبصره هایی وجود دارد که شرط معدل را حذف کند که از جمله این تبصره ها به داشتن ثبت اختراع یا عنوان پژوهشگر برتر می توان اشاره کرد.

دروس و منابع آزمون لیسانس به پزشکی

  • آناتومی
  • بافت شناسی
  • فیزیولوژی
  • جنین شناسی
  • بیوشیمی
  • میکروب شناسی
  • ایمنی شناسی
  • ژنتیک پزشکی
  • شیمی آلی و عمومی
  • فیزیک پزشکی
  • جامعه شناسی عمومی
  • روان شناسی عمومی
  • تفکر نقاد

 در آزمون کارشناسی به پزشکی در مجموع ۱۵۰ سوال وجود دارد که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات ۱۵۰ دقیقه زمان خواهند داشت.

دروسی مثل آناتومی و فیزیولوژی در بین دروس علوم پایه پزشکی دارای اهمیت بیشتر و تعداد سوالات بیشتری است. فیزیولوژی ۱۹ سوال و اناتومی ۱۷ سوال را شامل می شود.

و از دروس دیگر مثل تفکر نقاد، جامعه شناسی و روان شناسی که هر سه درس دارای ۵۰ سوال در آزمون لیسانس به پزشکی هستند نیز می توان به عنوان دروس مهم اشاره کرد.

دروس مشترک با علوم پایه پزشکی مثل اناتومی، فیزیولوژی،  بافت شناسی، جنین، بیوشیمی و میکروب شناسی دارای منابع مشترک با آزمون علوم پایه پزشکی است. که در داخل سایت sanjeshp.ir  کلیه منابع آزمون علوم پایه پزشکی قرار داده شده است.

بقیه دروس که در آزمون علوم پایه پزشکی حضور ندارد، توسط خود دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شده و داوطلبان می توانند براساس همان منابع مطالعه و برنامه ریزی داشته باشند.

در کنار منابع و شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی بسیاری از داوطلبان سوال میپرسند که با چه درصدهایی قبول شده های سالهای گذشته توانسته اند در آزمون کارشناسی به پزشکی قبول شوند؟

معمولا میانگین درصد قبولی بین ۵۰تا ۶۰ درصد بوده و در این آزمون ضریب نداریم و اینگونه است که تعداد سوال مشخص کننده اهمیت درس است .درسی که مهم تر است تعداد سوال بیشتری را شامل می شود و تعداد پاسخ های درست نهایی شما مشخص میکند چه جایگاهی را بدست خواهید آورد. در آزمون لیسانس به پزشکی نمره منفی نیز لحاظ خواهد شد.

۵۰ تا ۶۰ درصد میانگین قبولی ورودی های سالهای گذشته بوده اما در اخرین سال یعنی در ۶ شهریور ۱۳۹۹ میانگین درصد ازمون کارشناسی به پزشکی برای قبول شدگان مقداری بالاتر رفت و روی درصد ۷۰ تا ۷۵ آمد چون سال به سال رقابت بیشتر می شود.

میزان زمان امادگی مورد نیاز برای این آزمون حدود ۱ سال است البته این زمان خیلی بستگی به پایه شما دارد و اگر شخصی این دروس را در مقطع کارشناسی با کیفیت گذرانده باشد بعدا میتواند در مدت زمان کوتاهتری برای ازمون لیسانس به پزشکی آماده شود.

در رابطه با آزمون ، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزشی در زمینه لیسانس به پزشکی و آزمون imat در حال فعالیت است.

داوطلبان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات آموزشی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مانند کلاس های حضوری و آنلاین، جزوات کمک آموزشی و آزمون های آزمایشی و همچنین مشاوره و راهنمایی با نفرات قبول شده درآزمون با ما تماس بگیرند.

لیست قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی حاضر در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

  • آقای محمد حسینی
  • آقای عرفان شهبازی
  • خانم هدیه اکبری
  • خانم فاطمه گودرزی
  • خانم سعیده معصومی
  • خانم غزاله رئوفی
  • خانم نیلوفر عامریان

جزوات لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاهی 

داوطلبان می توانند جزوات کمک آموزشی استاندارد برای آزمون کارشناسی به پزشکی را فقط در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تهیه نمایند. لطفا به بخش فروشگاه کتاب و جزوات سایت مراجعه نمایید. این جزوات نیاز داوطلبان به خواندن رفرنس را مرتفع خواهد نمود. جزوات توسط اساتید برتر و اعضای هیئت علمی نوشته شده است.

راهکارهای موفقیت و کسب نتیجه لازم در آزمون لیسانس به پزشکی

برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی داوطلبان بایستی به چند نکته توجه داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوب تری را در آزمون بدست آورند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– در این آزمون دروس ضریب ندارند، پس ارزش هر سوال از هر درس با دیگری برابر است بنابراین توصیه میکنیم هیچ یک از دروس را حذف نکنید

در میان دروس لیسانس به پزشکی زمان بیشتری برای درس آناتومی و فیزیولوژی بگذارید زیرا تعداد سوال قابل توجهی در آزمون دارند.
آزمون دارای نمره منفی میباشد پس اگر از منابع کامل جهاددانشگاهی استفاده نکردید سر جلسه سوالاتی را که قبلا هیچ آشنایی با آنها نداشته اید را رها کنید و به سایر سوالات اهمیت دهید.
کلید موفقیت شما موفقیت در خواندن دقیق مطالب و تست زدن میباشد
قبل از آزمون لیسانس به پزشکی و در مدت آماده شدن برای آزمون حتما در آزمون های ازمایشی شرکت کنید و با شناخت دقیق سطح خود اگر تغییری در نحوه کطالعه نیاز هست اجرا کنید که شانس قبولی شما افزایش یابد. البته جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این کار رو برای شما انجام میده.
در زمان آزمون به نکاتی که برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه هست توجه کنید که پاسخنامه شما دچار مشکل نشود.
هرگز آزمون را با سایر آزمونها مانند کنکور مقایسه نکنید و کافی است سطح سوالات آزمون لیسانس به پزشکی را به خوبی بشناسید و سوالات چند سال گذشته را بخوبی تمرین و تکرار کنید. برای این کار می توانید از کتاب بانک سوالات جامع جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده کنید.

 

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید